Inköp och upphandling
Swedegas omfattas av lag (2016:1146) om upphandling inom försörjningssektorerna.
Vi köper in varor och tjänster samt handlar upp entreprenader för både mindre såväl som stora belopp. Swedegas har en decentraliserad beställarorganisation, där våra medarbetare är behöriga att göra upphandlingar.
I de fall varor eller tjänster används i flera delar av verksamheten görs i regel koncernupphandlingar med Nordion Energi som upphandlande enhet.
Pågående upphandlingar
Swedegas använder Mercell TendSigns tjänster för att förmedla information om pågående upphandlingar. Tjänsten innebär bland annat att ni som potentiella leverantörer till oss kan se vilka upphandlingar som är utannonserade, även de som blivit avbrutna eller avslutade.
Klicka här för att se våra upphandlingar på Mercell TendSigns annonsplats.
Ställ gärna frågor
I upphandlingsdokumenten hittar ni kontaktpersoner, vilka ni i första hand kan vända er till.
I annat fall, är ni hjärtligt välkomna att skicka e-post till upphandling@nordionenergi.se
Befintlig leverantör
Här har vi samlat användbar information för dig som levererat en vara eller utfört en tjänst å våra vägnar.
Tänk på att:
- koncernstandard är minst 30 dagars betalningsvillkor
- skicka din korrekt uppställda faktura per e-post (inklusive ev. bilagor) i pdf-format, till fakturaadress enligt nedan
- alltid ange fakturareferens (ex. projektnummer) & referensperson
Swedegas AB
556181–1034
Box 362 201 23 Malmö
invoice.swedegas@nordionenergi.se
Självklart är du alltid välkommen att kontakta oss med frågor på finance@nordionenergi.se